Боротьба за контракт на розробку нового малопомітного тактичного винищувача (ATF) вели компанії «Локхід» і «Нортроп». Перший дослідний літак компанії «Локхід» YF-22 зі спеціально спроектованими двигунами YF-120 піднявся в повітря 29 вересня 1990, а 30 жовтня 1990 злетів другий дослідний зразок з альтернативними двигунами YF-119. Після спільних випробувань з конкуруючим проектом компаній «Нортроп / Макдоннелл-Дуглас» YF 23 літак YF-22 з двигунами YF-119 був оголошений переможцем.
ВПС США планували ввести в експлуатацію першу ескадрилью літаків F-22A в 2002 р, а загальне число літаків довести до 648 машин. Однак програма була перервана 25 квітня 1992, коли другий дослідний зразок отримав пошкодження під час тренувального польоту. До цього часу літак встиг знайти кілька назв «Лайтнінг» II, «Супер Стар», «Рейпер» і нарешті «Рептор».
Літак побудований за інтегральною аеродинамічною схемою з трапецієподібним в плані високо розміщенним крилом і хвостовим оперенням, що включає широко рознесені і нахилені назовні кили з кермом напрямку і горизонтальні поверхні, розташовані безпосередньо поруч з крилом. При проектуванні літака F-22 забезпеченню малої помітності приділялося менше уваги, більше - підвищенню маневреності та керованості. Проте на ньому застосовані всі елементи технології "стелс" (малоотражающіе форми, радіопоглинаючі матеріали, засоби РЕБ і малоізлучающее БРЕО) і його ЕПР повинна бути менше 1% ЕПР винищувача F-15.
У планері літака F-22A «Раптор» широко використовуються легкі термостійкі і міцні композиційні матеріали, в тому числі 15% деталей виготовлено з композитів на основі термопластичних смол, 20% - термореактивних смол. Титанові сплави становлять 33% маси, алюмінієві - 11%. сталь - 5% та інші матеріали - 16%. У порівнянні з досвідченим зразком у F-22A змінена конструкція. Розмах крила збільшений до 13,59 м без збільшення площі крила, зменшена стреловидность передньої кромки до 42 ° (замість 48 °) і товщина кореневої частини крила, зменшена площа двухкілівого вертикального оперення до 27,12 м2. одномісна кабіна переміщена вперед для збільшення огляду, а повітрозабірник зміщений назад на 0,45 м, довжина фюзеляжу при цьому стала менше на 63 см.
Читайте також: Бронеавтомобіль "Козак"«Рептор» оснащений двома двигунами F-119 і ВСУ. Бічні подкрильевих повітрозабірники ромбовидного перетину з нерегульованими S-образними каналами для екранування компресорів двигунів. Сопла двигунів плоскі поворотні з нерухомими бічними стінками і рухливими верхніми і нижніми панелями, призначеними для регулювання площі поперечного перерізу сопла і відхилення вектора тяги по тангажу на кут ± 20 градусів, що покращує злітно-посадочні характеристики. Система управління цифрова електродистанційна з волоконно-оптичними лініями передачі даних (100 Мбайт / с), що забезпечує високу маневреність і здатність здійснювати крейсерський політ на надзвуковий швидкості.
Літак F-22A - перший винищувач, який оснащується повністю комплексною системою бортового електронного обладнання, на відміну від сучасних винищувачів, оснащених БРЕО, які працюють за федеративного принципу, коли велике число окремих систем пов'язано між собою цифровий інформаційної шиною. До складу інтегрованого комплексу БРЕО входить центральна комплексна система обробки даних, система зв'язку, навігації і впізнання ICNIA і бойової електронний комплекс, що включає систему РЕБ INEWS, РЛС з активною фазированной антенними гратами і систему оптоелектронних датчиків EOSS. Для різних підсистем БРЕО використовуються загальні процесори сигналів і даних, а також антени, на кабінних індикаторах представляються дані раз особистих бортових систем. Система ICNIA має ряд функцій, які виконуються в даний час різними бортовими передавачами, приймачами і процесорами. які вона об'єднує в єдиний комплекс загальних модулів, що мають менші розміри, але великі продуктивність і надійність.
Читайте також: Т-84У «Оплот» - основний бойовий танк УкраїниКеровані ракети класу «повітря-повітря» розміщуються усередині фюзеляжу. Чотири ракети AIM-9 «Сайдуіндер» знаходяться у відсіках з боків повітрязабірників. а чотири ракети AMRAAM - у відсіку нижній частині фюзеляжу. Крім того, літак озброєний удосконаленим варіантом гармати М61А1 калібру 20 мм.
Винищувач F-22A має на 25% більшу дальність бойового застосування в порівнянні з літаком F-15C з форсажними камерами. Більш висока тяговооруженность літака F-22A забезпечується завдяки поєднанню перспективних матеріалів, що дозволяють підвищити міцність і термін служби, більш досконалих методів охолодження, аеродинаміки знімаються середовищ і цифрової електронної системи регулювання роботи двигуна.
Читайте також: БМ-21 "Град" (9К51) - реактивна система залпового вогнюНовий винищувач в разі прийняття на озброєння здатний успішно протидіяти всім системам зброї і виконувати бойове завдання в умовах застосування противником найсучасніших і перспективних радіолокаційних засобів і зенітних систем. Літак F-22 повинен замінити винищувач F-15. що знаходиться на озброєнні ВПС США з 1975 р
Немає коментарів:
Дописати коментар