Призначений для ведення спеціальної розвідки з великих висот на надзвукових швидкостях великих територій в глибокому тилу супротивника. Ще 29 лютого 1964 президент Л. Джонсон оголосив, що ВПС США володіють новим високошвидкісним висотним літаком-розвідником, який він ідентифікував як А-12. Президент стверджував, що цей апарат пілотувався на швидкостях, що перевищують 3219 км / год, і на висотах більше 21335 м. Навіть зараз практично нічого конкретно не відомо про цей літак, але є підозри, що він був нащадком винищувачів-перехоплювачів з трикутним крилом фірми «Локхід »YF-12A. Літак А-12 і подальший варіант YF-12A послужили основою для розвідника SR-71А «Блекберд», який використовувався стратегічною авіацією ВПС США.
Двомісний літак SR-71A був виготовлений в основному з титану, щоб збільшити міцність конструкції планера в умовах кінетичного нагріву (при швидкостях, що перевищують 3 М (наприклад, деякі елементи конструкції нагріваються до 3000 градусів). Через те що аеродинамічний опір значно зростає з збільшенням швидкості, були прийняті максимально тонкі фюзеляж і трикутне крило, поряд з великими «напливами» в передній частині фюзеляжу, що створюють підйомну силу і перешкоджають затягування літака в пікірування при збільшенні швидкості. Два постійно працюючих ТРД Пратт-Уїтні J58 були основною частиною комбінованої силової установки . Ці двигуни забезпечували повну тягу на низьких швидкостях. Однак при швидкості 3 М вони створювали лише 18% тяги, а інша частина забезпечувалася прямоточним повітряно-реактивним двигуном.
Замовлений для заміни стратегічного висотного розвідника Локхід U-2, літак SR-71A «Блекберд» вперше піднявся в повітря 22 грудня 1964 У січні 1966 він був введений в дію в якості першого літака ВПС США. володіє швидкістю 3 М. Літак випускався серійно в 1966-1967 рр. Вважають, що виробництво цих машин повинно було нараховувати в цілому тридцять два двомісні літака, включаючи два навчально-тренувальних. SR-71B і один SR-71 С, які відрізняються від вихідного зміненою формою кабіни екіпажу (піднесено заднє крісло) і наявністю фальшкіль під гондолами двигунів.
Бронеавтомобіль "Козак"
Читайте також:
Літак SR-71A виконаний за схемою «бесхвостка» з крилом, плавно сполучаються з фюзеляжем. Літак має синьо-чорне забарвлення, що надає його поверхні високу Тепловипромінюючa здатність (0,93).
SR-71А «Блекберд» оснащений автоматичною системою управління польотом з трьохканальної схемою резервування, яка складається з системи поліпшення стійкості по трьох осях, автопілота і системи балансування по числу М. Обладнання літака включає астроінерціальну навігаційну систему, що забезпечує автоматичне стеження за обраною зіркою в денний час , і обчислювач аеродинамічних даних.
У п'яти основних відсіках носовій частині фюзеляжу розміщується оптико-електронна (GUNT) і радіотехнічна (COMINT) розвідувальна апаратура, до складу якої входять: лазерна система, короткофокусні панорамні аерофотокамери з фокусною відстанню 610 мм, довгофокусна аерофотокамери для бічної перспективної зйомки типу LOROP з об'єктивом з фокусною відстанню 1680 мм і роздільною здатністю 76 см на дальності 96 км. Ці засоби дозволяють за один виліт вести розвідку території площею 259000 км2 з висоти 24400 м. Літак обладнаний також системою РЕБ з пасивними і активними засобами. Екіпаж літака SR-71 складається з льотчика (на передньому кріслі) і оператора розвідувального обладнання, який при необхідності може виконувати функції другого льотчика, інженера або штурмана.
Снайперська гвинтівка VPR 308
Читайте також:
До 1988 в робочому стані залишалися тільки 6 літаків SR-71, а в листопаді 1989 р вони були виведені з експлуатації. Офіційна церемонія списання відбулася в січні 1990, що залишилися літаки були розподілені в якості дозорних на авіаційні бази. Два літаки поступили в музей ВПС на авіаційній базі Райт-Паттерсон і в Смітсонівський музей повітроплавання у Вашингтоні.
Завдяки своїм льотним характеристикам, літак SR-71 отримав підтвердження від Міжнародної авіаційної федерації (FAI) на рекордні перельоти Нью-Йорк - Фарнборо у вересні 1974 (за фантастичний час: 1 година 55 хвилин і 42 секунди) і (кілька днів по тому) зворотний переліт Лондон - Лос-Анджелес (3:00 47 хвилин і 39 секунд). На завершення 6 березня 1990 літак SR-71, призначений для Смітсонівського інституту, встановив інший рекорд, зробивши переліт з Лос-Анджелеса (Каліфорнія) в Вашингтон за 64 хвилини і 5 секунд з середньою швидкістю 2153 миль на годину.
Т-84У «Оплот» - основний бойовий танк України
Читайте також:
Здивування з приводу раптового списання літаків «Блекберд» зменшилася з ростом згадок про новий і поки ще не отримав позначення високошвидкісному літаку, який може бути наступником моделі SR-71. Цей «чорний» літак, що був розробкою компанії «Локхід» і отримав кодове ім'я «Аврора», був помічений летів на високій надзвукової швидкості з характерною звуковий «хвилею» над Південною Каліфорнією. Вважають, що він оснащений кардинально новим двигуном, який залишає характерний конденсаційний слід у формі «довгої сосиски» на великій висоті і легко впізнаваний звук.
Немає коментарів:
Дописати коментар